tisdag 29 mars 2011

rubrik

Hejsan :) vet fortfarande inte vilken blogg jag ska blogga på? om de blir denna eller blogg.se?!
Dagen:
Vi gick upp runt 11, för vi gick och la oss vid 3 inatt igen :P. intebra!.
sen vid halv 1 åkte vi ut till Manzana, jag tömkörde henne lite i ridhuset, och hon drog iväg ett par gånger men höll sig på mattan! men sen när jag skulle flytta henne sidvärtes, så dampa hon och hon var helt plötsligt jätte rädd för pisken xD, så hon tog 1000steg ist för 4 typ. så det märkte jag ju direkt att det här fungerar inte, ingen ide att stressa upp henne i onödan, men skulle dra pisken sakta över ryggen, som jag har tränat 10000000gånger med henne för att hon hade panik för det förut, men sen har det gått jättebra ich jag har kunnat tömköra henne i skänkelviktningar tom, men inte idag, idag stod hon o sparka när jag drog den sakta över ryggen, och stressa runt, suck! aja så vi sket i det och hon fick trava på i lugn takt i båda varven på stor volt!. hon fick trava i kanske 5min och skritta i kanske 15min!. men i slutet i traven så var hon grymt fin några steg. så jag kunde se några steg som iaf liknade där vi slutade innan skadan!. men hon har ju vilat och är lite stel det för mån förstå. men hon har vart iskall och benet ser ut som de brukar. så får se om det fortsätter att se bra ut. vilket jag verkligen hoppas! :). därför tar vi det väldigt lugnt!
sen vart även Manzana rädd för att han som jobbar där kom in i ridhuset när jag skulle klä av henne, så hon sprang typ några varv runt innan jag fick henne att fatta att det inte var farligt, man måste ju verkligen skrika i åt henne och ta tag i henne så hon fattar att det inte är farligt. sen vart det även lite galopp o brall för att de byggde med stallet.
långt inlägg, men jag vart lite upprörd över min hästs beteende idag ;) hon hade lite av en hönshjärna idag. inte för att hon var nå spec brallig eller så, utanför att hon var så stressig! menmen hon har väll glömt bort under vilan allt vi jobbat på så himla mycket:P. haha. men hon minns nog snart, om inte annat så kommer jag att påminna henne varje dag ;). menmen alla har vi våra dagar, och idag hade Manzanas hjärna tagit en paus från allt hon kan;).
förövrigt så är hon ju världens finaste<3 vilket alltid är ett stort plus!

PUSSOKRAM (sorry om det står lite cp, men orkar inte läsa vad jag skrivit )

Inga kommentarer: