onsdag 16 mars 2011

My Day

Var i skolan idag med linda sabina och erica :) vi jobbade Matte alla 4, som vanligt då^^.
efter skolan hoppade jag av i örsa där jag hade bilen, och åkte till Zaranthina :) <3 tog in henne, och borstade på henne och pysslade om henne <3, hon är så fin min lilla prinsessa, och benen är så korekta och bra, lite utåttåad men de är ju bara bra vid såhär ung ålder :)
jag kanske inte har skrivit om det, men såhär gör jag med henne när jag håller på med henne!
Jag binder oftast upp henne i lösdriften och stänger för så att de andra unghästarna inte ska komma in och störa henne när hon är uppbunden, hon får nästan alltid en hötuss i krubban att tugga på så hon ska ha nått att göra. hon är jätte duktig och står stilla som en fin flicka, dock så har hon inte ork att stå stilla för länge, så man får anpassa sig efter hur länge hon orkar, sen blir hon otålig och då kan hon börja bråka litegranna, men vi utökar tiden av konsentration succesivt och jag anpassar mig efter henne då jag vill att hon bara ska ha bra vanor av att vara uppbunden, det är bara onödigt att testa gränserna där... sen så om jag ska göra rent under ögonen, när de blåser brukar de rinna litegranna, så tar jag alltid loss henne och håller i henne, dumt att göra saker hon inte tycker om när hon är uppbunden när hon är så pass ung!. men jag måste säga att hon är en väldigt trevlig liten häst och att jag lyckats bra med hennes uppfostran:)
sen efter att jag pysslat klart med henne så tog jag lite bilder, och försökte filma när de sprang, men märkte när jag kom hem att jag fått endast jätte korta snuttar, (har inte filmat med nokian förut):P. haha,. men några bilder blev det iaf:).
Puss på min fina älskade underbara lilla bebishest<3!!

sen åkte jag direkt till Manzana och pysslade med henne <3, älskling!

sen när jag kom hem så gick jag och mamma ut och gick, vi gick till Maxi och handla lite, så vi tog två flugor i en smäll liksom ;). träffade Tessan o hennes mamma på affärn, var länge sen, men kul o träffas igen:) <3
Pusskramisar
Sara

Inga kommentarer: