lördag 19 mars 2011

Dag 17 – Ett ögonblick jag minns

Minna ganska många, men det bästa var nog när jag såg Zaranthina första gången:)
vi var ju där varje timme och kollade till Manzana, sedan kom hästskötarexamensdagen, jag och denise hade fölvakat hela natten som vanligt:), vi var där klockan 6, sedan klockan 06.40 när de var dags igen så hade jag fulltupp med att få med mig allt jag skulle ha med mig till skolan, eftersom det var hästskötarexamensdagen. så ringer mamma och säger att fölet har kommit:) och så hör jag hur hon gnäggar i bakrunden, och då börjar jag springa till stallet, springer allt vad jag kan för att jag blev så glaad:). och väl framma så ser jag världens finaste stoföl. jättesöt och livskraftig, hon tog verkligen för sig och var riktigt stark direkt:) hon hade redan diat och allt , ooch fortsatte med det när vi såg. sen så började hon smaka o suga på strån direkt nästan. lekfull nästan direkt, tuff och framåt direkt! vi var så glada över att det gick så bra och att vi fick ett sådant friskt föl, och att det dessutom var ett stoföl:) vi var överlyckliga:) världens bästa föl föddes:)

jag kunde ju tuvär inte stanna hemma den dagen eftersom att jag hade hästskötarexamen, så det var bara att vara glad och åka:). mamma och matte stannade hemma från skola och jobb och såg efter henne :)!
sen så var jag ju ganska okoncentrerad hela dagen, tänkte bara på lilla fina fölet som väntade där hemma:)<3, men hästskötarexamen gick bra trots att jag var sjuuuukt nervös:)

Inga kommentarer: