lördag 30 juli 2011

Zäta 16månader

Idag så är Zaranthina 16månader gammal, tiden går fort kan man säga!:)

Idag var vi inne med Manzana på Flinkbacken igen och inseminerade henne, + att igår och idag har jag gett henne sprutor för att hennes för att minska med vätska i livmodern, det gör det lättare för spermisarna att simma in ;P, det kan bli så när man inseminerar för att hon "inte riktigt fattat" att hon fått spermier i sig:P
haha :P! men vill förklara varför jag sprutar henne:P
och idag så blev hon iaf inseminerad och på måndag hoppas vi att man ser en liten vätske fylld "blåsa" så vi slipper inseminera igen:). men jag tror att det kommer att gå bra på måndag, för tidigare i veckan så visade hon inte ens brunst, men man såg att hon hade ägg, och nu är hon som hon var när vi inseminerade henne då Zäta blev till, så tror och hoppas verkligen att det går bra på måndag:)! isf blir det beräknad fölning den 30Juni 2012:)!

sen när vi kom tbx därifrån så lasttränade vi Zäta, och hon var superduktig min lilla stjärna!
lockade in henne med morötter,
första steget på rampen och hon fick morot, och osv, och när hon känt på rampen så gick hon bara in efter mig <3! också fick hon stå och äta morötter och gräs där inne, stod där i ca 5min, vi fällde inte upp luckan idag, utan ville bara att hon skulle få en bra upplevelse och sen backa ut igen när jag ville det, och hon går ut jätte lugnt och fint mitt lilla hjärta <3! och sen gjorde vi om samma sak en gång till och hon tycker bara att det är roligt! och hon är grymt duktig mitt lilla hjärta<3!

sen så har jag vart ute och sprutat Manzana igen vid 6. och jag funderar på att åka ut och pussa lite på dem igen <3
pusshejs!

Inga kommentarer: