söndag 3 juli 2011

Nära att jag fick smaka på backen idag

Hästarna idag:
Red Manzana, var meningen att bara skritta, men så blev det inte.. Hon gjorde ca totalt 40 försök till att få av mig, och jag fattar verkligen inte hur jag lyckades sitta kvar barbacka? det var riktigt nära, men är men en orädd apa så är man, och Manzana gillart inte så spec, använde benen väldigt mkt, så träningsverk nästa? hon bestämde sig för att inte ta skänkeln framåt utan det vart bara ännu värre uppåt!! bilarna åkte förbi och glodde, och frågade hur det gick! haha jag bah, hon är lite cp idag;P. hehe! vart lite chockat också, visst att hon kan busa till det rätt rejält, men såhär.. det var länge sen nu det!. får trösta mig med att hon iaf är grymt snygg, och att hon inte kan hjälpa att hon måste ha ut sin energi haha:p. jag bryr mig inte om jag skulle få smaka på backen, men det känns ju mkt bättre att ha balans nog att sitta kvar på hästen iaf :) även om det börjar bli dags för mig att ramla av snart igen:P sist var ju på tävling med Peakea när hon snubbla över hindret och gick ner på knä efter:P.. och det lär väll vara ca 2år sen nu? lite mer kanske? ...
och sist jag ramla av en bockande häst var Palle, och det var innan jag börja på Jälla, så ja det börjar helt klart bli dags! hoppas jag inte skadar mig bara:P... det är aldrig kul!!!

sen till Zäta, hon drog och slet i schabraket och gjorden! hon försökte även äta upp mina bilnycklar och dragkedjan på mina ridbyxor, så ja hon ville också hitta på nått skoj! så jag tog och la på henne schabraket och satte på gjorden och gick lite med henne, och hon är så rolig för hon vill och älskar verkligen att göra saker, även om hon gärna hade slitit sönder schabraket om hon fick ;) haha <3
mina fina älsklingar <3
PUSSHEJS
Love<3

Inga kommentarer: