fredag 15 juli 2011

nytt bete

Idag flyttade vi hästarna till ett annat bete, ca 4km ifrån deras vanliga sommarhage :) vi lastade dem nån timme efter lunch och sen åkte vi dit och lastade av!
lastningen gick helt ok endå, fast Manzana vägra gå in först och det är ju inte bra när Zäta är med! men sen gick hon in efter att ja till henne att sluta dumma sig;P. och då vart Zäta lite osäker, men gick sedan på duktigt! dom var jätte lugna när vi åkte, och urlastningen gick bra!:) Manzana ganska snabb ur som vanligt, men hon väntade tills jag sa åt henne att hon fick gå ut, och Zäta gick lungt och stilla ur transporten:) <3 så duktig bebisen är!
sen så racade Zäta rätt mkt och var väldigt sprallig, medans Manzana gick / sprang lite lungt runt och kollade in nya hagen.

skötte kusinernas hästar innan vi flyttade våra hästar, jag är hästvakt åt dem medans dom är på meeting med en ponny. :).

sen så åkte jag ut och satte på kusinernas hästar täcken, och kollade till och pussade på mina fina hästar <3 och dem var så nöjda så med en massa mat!:)
nu har jag precis torkat alla golv och nu blir det godispåsen och juicen framför TVn!
jag har vart6 sjukt trött och flåsig och hostat hela dagen! menmen, har man inte tid att vara sjuk så har man inte:P.. men jag har ätit hostmedicin sen igår morse, så hoppas att det blir bättre snart!
pusshejs

Inga kommentarer: