lördag 23 juli 2011

the day

idag har jag haft ont i huvudet hela dagen!
men på fm vid 11 så var jag och mamma ut och gav Manzana sin spruta! en hormonspruta för att få igång brunsten, så på Måndag är hon förhoppningsvis brunstig, och det är då antagligen dags för insemination på Tisdag och Torsdag. så nu håller jag tummarna!
Hingsten som vi har valt att använda är Cabachon! en helt otroligt fin häst! med en stam som talar för sig själv!
Jag tror på en blandning, Manzana - Cabachon!

sen så var jag ut till dem igen och fixade med dem, Zäta fick ha tömkörningsgjorden på och vi gick en runda i hagen! tränade smackningar och proo och back, hon kan ju mitt kroppsspråk, och även smackningar och proo, så duktig min bebis är<3 hon sparka bakut nån gång och mucka lite:P busfrö!
sen fixa jag med finaste Manzana också <3!
världens finaste hästar!

Pusshejs från en glad tjej <3

Inga kommentarer: