måndag 25 juli 2011

Flinkbacken för andra gången idag

Vi var ju inne på Flinkbacken i fredags och kollade brunst på Manzana, och hon var inte brunstig så då fick jag en spruta som jag gav henne i lördags för att sätta igång brunsten, och då var vi in idag och kollade hur det såg ut. och hon var i brunst och hon hade en hel radda med ägg, så imorgon ska vi åka in och inseminera henne :)!

Och Zäta var ensam i stallet idag med medans vi åkte iväg, och det gick jättebra :).(mormor kollade till henne när vi var borta), hon har ju stått själv i box förut så det är ju inte helt nytt för henne! duktig tjej<3 men snacka att hon blir glad när vi kommer tillbaka :)!
sen åkte jag och mamma iväg och jobbade, jag höll på att somna, så sjukt trött!

sen hem, var hemma i ovanligt bra tid idag :) det är nice! Linda kom och vi åkte ut till hästarna, tog in dem och jag frissade dem lite och Linda borsta dem lite :)!
så nu har Zäta kort man hon också :)! men ska rycka den imorgon igen, och klippa till lite på båda, då saxen jag hade var helt värdelös! fixa lite foder + vatten. sen hem och äta jäyttegod kycklingsallad och as god hemmagjord vitlöks "dressing" och små baugetter:) mums! sen slappa. nu ska jag sova för att orka upp i tid imorgon :) godnatt och sov gott mina kära bloggläsare, tack för att ni tar er tid att läsa <3
PUSSHEJS

Inga kommentarer: