fredag 26 februari 2010

Jobba i Jällastallet med Sofia / Dressyrlektion för Sofia :D

Idag har jag jobbat i Jällastallet med Sofia Collin:) vi jobbade på snabbt, + att vi fick hjälp av Denise med att packa nästan alla påsar, TACK!:D sen så åt vi frukost sen så försökte jag och Sofia fixa spån till gången vilket inte gick så bra så vi hoppade det tillslut, sen städade vi i ridhuset och sen luncha vi hästarna upp och äta lunch i oxkällan och sen ner och rida, Idag red jag Bengan vilket gick bra, Han har nog aldrig behövt jobba så mycket tror jag:P Sofia är jättebra att rida för och man kommer verkligen till ridning och hon har bra lösningar på de mesta, vilket resulterade i att jag fick bengan i mycket bra arbete, han var väldigt bärig och fin i traven, och bärig i galoppen men i slutet höll han på att dö, han vart heltslut stackarn:P men det behövde han., Sofia sa till mig i stallet att hon tyckte att jag hade fått honom i ett väldigt bra arbete och att det var nyttigt för honom., vilket det verkligen var, vi red i förvänd galopp och i högervarv givk det jätte bra, han gjorde kanon, men sen i vänstervarv när han hade får galoperat i en bäriggalopp ett tag så dog han, han orkade inte mer, så han böt galopp några gånger och sen efter mycket om och men så gjorde han rätt och då slutade vi:) Lilla bengt vart jättesvettig vilket han typ aldrig blir annars, men det e nyttigt! Han var lite stark och bökig i början av ridpasset men vart fin sen! nu har jag skrivit en massa som ni säkert inte ens ville läsa:P men jag e aptrött efter denna vecka, och nu vill jag bara sova:P
Manzana mådde iaf bra ikväll men, magen blir bara större och större på min lilla älskling <3

Peakea råka hoppa så hon sparka till mig med framhoven på sidan av vaden. har fått värsta blåkakan där:P gör ont, men det var apmkt swnö in till hennes hage, Hoppas att hon blir friskus snart :D <3

PUSSHEJS GODNATT

Inga kommentarer: