tisdag 23 februari 2010

Jobb i Jällastallet med Maro : )

Dagen började med en kall resa till Jälla i 28 minusgrader, FYSATAN vad kallt!.. sådan tur fick vi skjuts av min älskade mamma hela vägen så att vi slapp åka buss:D vi var på Jälla vid 06.20.. Vi började släppa ut alla hästar, alla fick stall+vintertäcken förutom hampus:P... sen alla väl ute så mockade vi ströade packade påsar lunchade och sen åt vi lunch på elevhemmet, sedan sprang och longerade jag Peakéa i ridhuset och Vera och Mats kollade på henne, hon var inte halt men lite stel i det svullna benet vilket inte är så konstigt. sen så förberedde vi insläpp och så småningom plockade vi in dem, visiterade alla hästar, jag spolade rent hampus tand och sen kände jag på Peakeas knä och tempade henne igen. ÄLSKAR HENNE<3 hoppas att hon blir bra snart! sen så åkte vi hem och givk till Manzana, jag hade insläpp men sån tur jag har så var alla hästar inne "eller så tog folk in sina hästar själva" så jag behövde bara ta in star och Manzana:D mocka o fixa, sen varte rengöring av sår på 3 ben! hovväggstrampet såg inte så bra ut .. men det vart rent iaf, ÄLSKAR MIN FINA HÄST MEST <3 ,. nu sitter jag i soffan med Maro och Matte och dom kollar på ett sug program... :P

PUSSHEJS OCH GLÖM INTE ATT KOMMENTERA!


Inga kommentarer: