onsdag 11 januari 2012

solsken

Idag har det vart riktigt vårväder med solsken! så snön som kom igår försvann lika fort som den kom XD. nu slutar jag hoppas på snö, nu vill jag bara att tiden ska gå och att det ska bli sommar :)
(då kmr nog snön snart ska ni se;)

idag har jag
fm: gått långprummis med Linda, vi gick på bra i ca 1h 15min,
14-17.45. stallet, fixat allt som vanligt, borstat och fixat med hästarna som vanligt. longerade Manzana i ridhuset i ca 20min, hon var pigg ocg glad, men blir som sagt fort trött och de märks mer och mer, lille fölisen växer i magen så det förstår man ju!.
gjorde rent Zbakhov endast med vatten då den redan var väldigt ren, och på med honungssalvan.  från och med igår går hon ju utan bandage helt:) såg fint ut iaf, dock var hon lite svullen på v,framkota där hon fick sår och blöde igår. men inte så mkt bara just runt såret. så tvättade det med sprit.
typ de.. :P älskar mina fina tjejer så mkt <3 världens finaste hästflickor <3

kväll: vart ute och power walkat med Linda :) jag sprang även litegranna, och hoppa även över ett staket på en lekplats, dock vägra jag några ggr innan:P jag har blitt as feg:P det var typ 80cm kanske?. jag har ju faktiskt hoppat 1.30cm:P, men med åldern har de inte blitt så mkt hoppande :P och då blir man feg, spec när de både är halt och ett fast staket:P

nu ska jag sluta svamla här och gå och lägga mig i sängen, kanske även läsa min bok litegranna sopm jag inte gjort på mer en 3veckor:P
pusshejs

Inga kommentarer: