torsdag 12 januari 2012

ïdag har jag tvättat det som behövdes tvättas:p
sen när jag var klar med det, (jag tvätta mellan 09.30-13.00)
sen så åkte jag ut till hästarna och fixa.
borsta först och fixa med Manzana, tvättade muggen på båda hennes bakben som vanligt, och nu har på v,bak i karleden nästan försvunnit helt, medans hon fått "mugg" på insidan av kotan och utsidan långt ner på kotan. och sen det vanliga i karleden h,bakben. inte roligt när de är lera i hagen:P för då artar sig muggen ordentligt XD.
sen fixa jag med Zäta, hon har sådan tur ingen mugg :). så skönt! men spolade alla benen på henne och gjorde rent hennes v,bakhov /kronrand, och smörjde in med honungssalvan, imorgon blir sista dagen med den salvan. och så spolade jag bara bort skiten från hennes lilla skärsår på v,framkota.
igår hade hon ju även fått typ som ett skrapskärsår på insidan av bakbenen högt upp mellan låren. inge djupt.
sen så borsta jag henne på halsen och undermagen:P för överallt annat var hon blöt och lerig:P och då går det ju inte så bra att borsta direkt:P
kan säga att hon är glad att vara ute i hagen igen :) hon håller igång sin kompis typ hela tiden idag:P så söt. och hon är så snygg<3, fast det har hon ju faktiskt vart sen hon föddes <3, sin mor uppe i dagen :)
finaste tjejorna mina <3

sen efter det var jag och linda på systemet och shoppade lite tills imorgon, för imorgon förar vi lite hemma hos mig och sen blire utgång, Jag Linda och Denise, bara vi än så länge iaf:P..
sen ikväll har jag även vart ute och sprungit med Denise, jag var trött redan innan vi sprang. men när vi skulle springa kände jag min nästan sjuk, för jag var helt orkeslös. men ja jag sprang ju iaf, dock inte så långt som jag borde ha orkat. menmen:P är ju förkyld, + att jag åt precis innan jag gick till denise!.. får ta nya tag:)
pusshejs nu ska jag ta lite tea och lägga mig och läsa min bok, el kanske kolla på en film?
pusshejs

Inga kommentarer: