söndag 11 juli 2010

flugmedel eller inte

Nu när det är så här mkt broms så tänkte jag skriva lite om vad jag gör för att bromsarna ska tycka så lite om mina hästar som möjligt.

Jag smörjer in dem med hästsalva runt ögon, mulen och runt juver och på alla ställen dom e angripna av dem på. vitlökspulver har jag också. det äre enda, jag använder mig aldrig av flugspray, jag skulle aldrig falla mig in att spraya på mina hästar något som inte vi får ha på vår hud, eller en spray som det är slaktkarens på. förstår inte hur man bara kan spraya på dem sånt? jag skulle verkligen aldrig göra det! det finns ju en anledning till varför insekterna dör av det, varför vi inte får ha det på vår hud och speciellt varför det är slaktkarens på det. folk sprayar sina hästar med gift.
när man sprayar dem med de där medlena så försämras även kontakten mellan hästarna dom kompiskliar varandra ofta inte lika mkt längre eller inte alls. om inte annat så hindrar de dem iaf..plus att hästarna får giftet direkt i munnen.

nej mitt tips är vitlökspulver, hästsalva, bluespray om dem biter hål, och att ha dem inne om dagarna när det e broms ute! hästarna tycker det är superskönt att f¨stå inne i lugn och ro där det är lite svalare. myggen har inte vart nått problem iår ensålänge iaf, dem lider inte av dem iaf!

Inga kommentarer: