söndag 25 juli 2010

Ett pass i rundkorallen.


Inatt hade det blåst och regnat så när jag kom imorse och tog in mina tjejer så frös dom, så de var bara på med fleecetäcken och dem fick sitt kraftfoder och sen låg Bebban med huvudet i mitt knä och sov <3 medans Manzana mumsade lite hö.

Sen fick det bli ett pass i rundkorallen för dem.
Manzana i träns och Zaranthina i grimma (hon tycker inte om grimman att ha den när hon springer;)
Först så tränade jag lite stopp och igångsättning med löslongering, Manzana kan ju redan men ska lära Zaranthina också :). och hon blir bara duktigare och duktigare! har inte börjat träna ljud en men de kommer såsmåningom. Manzana var sansad idag men Zaranthina var helt sjövild:) snygg är hon så det räcker och blir över för flera hästar :D
¨sen efter det så jobbade jag Manzana från marken, (gick brevid henne och tränade på hjälperna. sakta av och igångsättning, ryggning, öppna, sluta, skänkelvikning. jättebra för att komma till ro och arbeta i rätt förm, och jag lovar att hon jobbade super i formen, hon trampade undersig och var i en jättefin form hela tiden, försökte väll komma undan lite ibland men tillslut så vart hon hur fin som helst <3 det som fungerade mkt bättre en vanligt var ryggningarna, och det som inte fungerar helt super en är avsaktningarna, hon vill inte gärna stanna, men det ska vi öva vidare på :D så kommer det förhoppningsvis gå som smort snart :D. men det har alltid vart det största problemet, men hon höll formen fint i halten, men hon behöver lyssna bättre på en gång, nu vill hon gärna helst fortsätta gå frammåt. men jag är iaf supernöjd med henne idag, var ju trots allt ett bra tag sen jag jobbade henne på detta vis, annars så brukar jag ju alltid tömköra henne från marken:D
Zaranthina tyckte att det var tråkigt medans mamma jobbade så hon försökte ta sig ut hela tiden, tog sats o ville hoppa men hon vågade inte riktigt sådan tur var :D

Hare bäst PUSS <3

Inga kommentarer: