lördag 11 februari 2012

Bett på Zäta

Bild från för ca 1år sedan!

Idag så fick Zäta prova på att ha bett i munnen för första gången :)
jag tränsade henne med havre och de gick jättebra att sätta på tränset!
hon tugga och hade sig med bettet, satte en grimma utanpå och hade grimskaftet i grimman också gick vi på prummis! bra att börja med bett när man är ute och går, då hästen självmant bjuder framåt, iaf så gör Zäta det :) vi hoppade över diken, 2 olika, och hon tycker att det är superroligt:) bjuder framåt hela tiden, hon bara älskar att göra saker, vara ute och gå och allt jag gör med henne!
idag så övade vi lite på att jag ska gå på "fel sida" och det tycker hon är lite konstigt:P

Manzana fick sig en genomborstare, hon vilar för hon vart vacinerad igår!
vet, kollade ju  på Zäta igår också, och det gick superbra! hon uppförde sig strålande!:) vetrinären tyckte det var lite skillnad mot sist hon var med :P vilket det var! hon var hur duktig som helst! sist så var hon ju helt vild (som hon var dagen innan;)

aja nu ska jag väll dricka klart mitt tea och sen ska jag tvinga mig ut och springa:P
någon som vill Joina?:P så tråk att springa själv!
aja nu ska jag göra någon nytta :P värma mig lite mer bara innan jag vågar miog ut i kylan igen?!
pusshejs

Inga kommentarer: