söndag 11 mars 2012

Tömkörning

Idag hade jag och mamma utsläppet! så vi fixade klart allt med hästarna då såklart.
Bortsade och mööös med båda fina tjejorna<3, och sen så gick vi ner till ridhuset och jag longerade Zäta så att hon skulle bralla av sig all överskottsenergi, och sedan så tömkörde jag henne utan ledare för första gången:) vi började med att gå bakom rumpan på Manzana, och sedan så gick vi på eget håll, tömkörde på volt och på rakt spår och övade på att byta varv och stora svängar. vart skritt trav och galopp och det fungerade superbra! hon brallade rätt mkt, också bockade hon typ 3varv i rad för att fårskinnspadden på ryggen fladdrade lite:p gölle! iiaf så är hon himla lättlärd och possitiv vilket är jätte roligt:) men hon har en räv bakom örat!;)

sen efter stallet så var vi på jobbet, mamma jobbade litegranna och jag sov i soffan! fick magont, huvudvärk och illamående vilket sedan höll på hela dagen, trots att jag har tagit alvedon!
det var lite smått om idag, orkar inte skriva om allt;)
Pusshejs <3

Inga kommentarer: