lördag 17 mars 2012

Fredagsmys

jobb
stallet- fixa med båda och sen tömkörde jag Zäta på ridbanan, hade yttre tömmen fäst genom selen till kapsonen, och sen inre tömmen fäst direkt i kapsonen. och i början så dampade hon som faen! bock o brall, förökte vända nån gång men lyckades såklart inte;) ställde sig halvt på baakbenen och var allmänt hyper!
sen så gick det bra, (det var meningen att vi bara sskulle skritta, men ensålänge så har vi svårt med mellanläget mellan att stå still och skena och bralla sönder),
iag så gick det bra någon minut innan det kom en katt occh sprang över ridbanan, då Zäta får damp igen, och verkligen försöker springa efter katten och lägger öronen bakåt och hingst slår med frambenen i galopp. (hon har gillat katter hittills, men inte då tydligen!
sen så var hon duktig och vi tränade på att stanna och sen skritta igen, (alltså bara skritta inte trav el galopp) och det gick bra:) sen kom 2 hästar och red och då dampa hon igen, men skärpte sig fort. sen var hon lite trött:P
höll på alltsomallt i ca 20min.
iaf så var det ju första gången jag tömkörde henne själv, har ju gjort det en gång tidigare fast då var mamma med som sällskap(både hennes och min;).
så andra gången utan ledare!

sen på kvällen så hade jag, linda och matte fredagsmys,
kycklingsallad + godis !
puss

Inga kommentarer: