fredag 24 juli 2009

Manzana var supermega fin att rida idag!

Jag red fram henne på graman för första gången:) gick kanoners! shiet vilken fin häst man fick bara sådär! framsteg framsteg! gramanen hängde bara där och dinglade men den gjorde endå stor nytta! jag testade eftersom att hon alltid är het och drar ofta i väg och brallar och bockar xD spänner sig tar upp huvudet och sänker ryggen, det funkade jätte bra! jag är ingen som är för hjälptyglar, men fyfankimej vad bra det gick! Hon Verkligen kunde slappna av idag, höja ryggen och sänka halsen frammåt neråt. hon trava och galopera i uppförsbacke hela tiden och verkligen arbetade med bakbenen in under sig, sen skutta vi lite studs och shiet vilka runda fina stora språng hon gjorde, fortfarande lite för hetsig inpå hinder men det blir bara bättre och bättre, sen så skutta jag 3 språng på 1m, lekande lätt! Första: så hoppa vi rakt i för Manzana försökte hoppa av 4m innan som vanligt och jag höll kvar henne och så hamna vi mitt i:P sen andra språnget fick hon gå i mkt kort galopp som skolning, och sen tredje gången så fick hon hoppa i normalt tempo, något saktare men aktivt. och blev ett bra språng! Hon har mycket att lära min lilla dam, ska ev, åka och skutta några 90, 1m i höst på lite lokalt bara, hon är ju dräktig också så det blir inte så mkt om det blir av.
Aja min häst är så jävla fin just nu iaf! kul! och när man får det bekräftat av andra är det ännu roligare :D

/Inget mer för idag, ej hästintresserad så kanske du inte fattade ett skit:P hehe!

Hare gött!


Inga kommentarer: