måndag 22 juni 2009

Hejsans Svejsan :D
Sommarlovet har vart slappt och skönt, dock har Hästen "skadat sig" sår IGEN, HUR gör hon? xD jag förstår verkligen inte, jag kanske borde packa in henne i någon slags skyddsdress eller så? ajja till saken : I Torsdags hade hon fått ett sticksår, väldigt svullen i benet, inte överdrivet halt men, 3 av 5 kanske. Så vi ringde Vet eftersom att det satt vid senskidan, och det är svårt att avgöra hur jupt det är när det är så pass litet hål, Vet skulle komma men sen fick hon förhinder och sånt, så dagen efter kom hon, hon kollade och så, hon antog att det inte var så djupt och att det inte var risk att det kommit tillskada på senskidan, lymfangit hade hon nog iaf, men hon fick iaf benet i paket och pencillin + metacam. Så nu har jag lindat om bandaget varje dag och hon vart vart jätte duktig när hon har fått spruta, fast metacam som hon får i munnen är inte lika kul ;P, och nu ser benet väldigt fint ut om man jämför med i torsdags :D. bra de! Jag kan säga att hon är dyr i drift jusst nu, men så är det med hästar:D Hon är iaf dräktig och det är vi glada över, och HOPPAS att allt går bra, och att det blir en liten friskus, Hon är väll i 2a månaden nu, Hingsten blev Jaguar Mail!
Nu äre Måndag och jag sitter på mammas jobb och ska försöka få något gjort HAHAxD, trött, tidigare en vanligt i morse, för jag har ju hästen inne nu på natten eftersom hon e "skadad", släppte ut henne vid 05.45 imorse:P och jag e inte van att gå upp 5 nu när det är SOMMARLOV :D :P,.,.


Inga kommentarer: