lördag 21 juli 2012

Hejhej gott folk, i veckan så har jag jobbat på bästa Jälla :) har vart väldigt roligt och vart tillbaka:)!
de tråkiga var att jag blev sparkad i ansiktet!
Hovis var där och då hämtade jag in Lampan från hagen, band fast henne och kratsa hovarna på henne, då när jag kratsar ena bakhoven så skriker hon och sparkar mig rätt på hakan/läpparna, (hon vart nog arg på hästen i boxen brevid) men iaf så hörde jag hur min käke knakade till o först trodde jag att jag förlorat underläppen för så kändes de, o ja trodde ja skulle svimma, så sprang ner till hovslagarna:P . sen så åkte jag och mats till snabbakuten:P behövde inte sy för de djupaste såret var på insidan av läppen så de skulle nog läka bra, men däremot så fick javerktabletter o slutade de inte göra ont så skulle ja komma tbx,
o doktorn rekomenderade mig att kanske röntga tänderna eftersom att sparken kom så att de ev skulle kunna vara några tandrötter som hade rubbats?
jag har fortfarande ont, och svårt att äta, men imorse åt ja flingor till filen o de gick ok, men de gör ont i tänder o käke när jag äter. men inte så kontigt eftersom ja fått en rejäl smäll. men jag är glad över att jag hade sådan tur, de sa doktorn o sköterskorna flera gånger att ja haft en himla tur:)

Inga kommentarer: