onsdag 27 juni 2012



Imorse kl 5 så fölade Manzana, det blev ett hingstföl.
 han är större och lite grövre en vad Zäta var när hon föddes och han är högre!
Jag och Mamma var med under hela fölningen och det gick väldigt fort, tog kanske 5-10min för hela fölningen. och det gick smidigt och enkelt!
JAG ÄR SÅ GLAAAAD! :D
Manzana är som alltid en väldigt duktig mor och sköter allting exemplariskt bra :)
Vi har varit ute hos dem hela natten och hela fm,
han ville äta från början, men de tog en stund innan han sög på rätt ställe, så jag fick hjälpa honom och då fattade han och diar och sen sover, osv... han har även hunnit med att göra lite glädjeskutt:)
nu ska vi snart ditut igen:D
PUSSHEJS FRÅN EN GLAD TJEJ!

ca 30min gammal

första dagen<3
första dagen<3

första dagen <3

1 kommentar:

sabina sa...

Va roligt! Jättefin ju :D